Het Erasmusleven - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Joep Buskens - WaarBenJij.nu Het Erasmusleven - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Joep Buskens - WaarBenJij.nu

Het Erasmusleven

Blijf op de hoogte en volg Joep

28 September 2014 | Portugal, Lissabon

Hallo allemaal,

Ik zit nu al anderhalve maand in Lissabon en het bevalt nog steeds helemaal prima. Het weer is een beetje wisselvallig maar het is nog steeds warm. Op sommige dagen nog 33 graden dus ik heb nog steeds een zomergevoel.

Ondertussen is ook de school begonnen. Ik heb er nu 3 weken school op zitten en merk al dat het niveau een stuk lager ligt dan in Maastricht. De school is ook vrij oud, want zo wordt er bijvoorbeeld nog met krijt op borden geschreven en zijn er hele oude computers. De vakken die ik volg zijn tot nu toe nog veel herhaling van wat ik in Maastricht gehad heb.

Omdat het op school nu nog rustig is, kan ik nog prima andere dingen doen. Zo heb ik bijvoorbeeld al een keer gesurfd. Dit was toch wat moeilijker dan ik dacht. Het is zwaar om iedere keer terug de zee in te gaan en het is lastig om je balans te vinden op de plank. Verder ben ik ook al na een voetbalwedstrijd tussen Benfica en Sporting Lissabon geweest, de klassieker van Portugal. Het was een mooie ervaring om mee te maken. Komende dinsdag ga ik na Sporting Lissabon - Chelsea.

Ik ben ook al diverse keren naar Bairro Alto geweest. Dit is een gebied met allemaal kleine straatjes met allemaal barretjes. Hier staan de mensen allemaal buiten te drinken met elkaar voordat ze echt uit gaan. Het bier en de mixdranken zijn hier goedkoop dus hier kun je een hele leuke avond hebben.

In mijn volgende reisverslag zal ik waarschijnlijk vertellen over een activiteit die ik ga doen die bovenaan mijn bucket list staat. Maar dit lezen jullie de volgende keer wel.

Tenslotte wil ik nog graag mijn vrienden bedanken voor de onvoorwaardelijke steun die ze me geven en mijn excuses aanbieden dat ik ze in mijn vorige reisverslag niet genoemd heb. Dus Mike, Mitchell, Moreno, Mark, Jules, Bob, Rob en Emiel BEDANKT ;)

  • 28 September 2014 - 15:17

    Mitchell:

    Hahahaha joeppie lekker man! We blieve dich steune!

  • 28 September 2014 - 18:22

    Riet Van Riel:

    Zo te horen gaat het je goed af in portugal, hier is het ook mooi weer cor van cristel was jarig, we hebben de hele middag buiten gezeten, nu woensdag naar macey ik zal goed op haar passen wens je verder veel succes en vele groeten van de oma van macey doeiii

  • 29 September 2014 - 16:28

    Bert:

    Ook niet vergeten te bedanken de mensen die je financieel steunen.

  • 30 September 2014 - 12:29

    Carolien Peters-Buskens:

    Hee Joep, amuseer dich en probeer auk nog waat te liere !!( Whahaha).Geneet dr van !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Lissabon

Voor een semester ga ik studeren in Lissabon.

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2015

Laatste dag

30 November 2014

Bezoek

28 September 2014

Het Erasmusleven

02 September 2014

Eerste 2 weken in Lissabon
Joep

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 182147

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Lissabon

Landen bezocht: