Eerste 2 weken in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Joep Buskens - WaarBenJij.nu Eerste 2 weken in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Joep Buskens - WaarBenJij.nu

Eerste 2 weken in Lissabon

Blijf op de hoogte en volg Joep

02 September 2014 | Portugal, Lissabon

Hallo allemaal,

Hier is dan mijn eerste reisverslag vanuit Lissabon. Ik ben er nu 2 weken en ik kan niet anders zeggen dat het me zeer goed bevalt. Het is een zeer mooie stad en het weer is harstikke prima.

In de eerste anderhalve week heb ik nog vakantie gehad met Macey. We zijn veel gaan bekijken en hebben de stad een beetje verkend, zodat ik ook weet waar alles een beetje ligt. We zijn natuurlijk ook na de toeristische plaatsen geweest, zoals het Jezus standbeeld want een beetje lijkt op het standbeeld in Rio en de kopie van de Golden Gate Bridge in San Francisco. We zijn ook diverse avonden gaan uiteten in het gezellige uitgaansgebied Bairro Alto.
Aangezien het nog zeer goed weer was, zijn we ook een paar dagen naar het strand geweest. Hiervoor moesten we wel de trein of ferry pakken, omdat in Lissabon zelf geen strand is. Maar een kwartiertje verderop heb je al genoeg stranden. Het mooiste strand vind je toch aan de overkant van de rivier. Het strand heet Costa da Caparica. Dit is een strand waar de golven wat hoger zijn. Hier wordt daarom ook veel gesurfd. Surfen staat ook zeker nog op mijn to-do-list om hier in Lissabon te doen.

Toen Macey en ik aankwamen konden we al direct in mijn kamer. Mijn kamer is in een appartement met nog 6 andere kamers. Toen wij aankwamen zat er al 1 duitse jongen, die ik toevallig al kende van Maastricht. Ondertussen zijn er nog 2 nederlandse meisjes aangekomen en een belgisch-frans meisje. Verder zullen er nog een spaanse jongen en een italiaanse meisje komen. Het appartement ligt prima en het uitzicht vanuit ons balkon is schitterend, omdat je over een groot deel van Lissabon kijkt.

Vrijdag heb ik introductiedag op school, hier krijg ik dan meer informatie over alles. Dan begint ook de introductie voor de Erasmus-studenten en gaat het studentenleven dus weer beginnen.

  • 02 September 2014 - 14:23

    Cor Sparidaans:

    Zo te horen gaat het goed geniet er maar. Grt cor

  • 02 September 2014 - 18:00

    Yamie:

    Leuk, leuk om jouw verhaal te lezen!
    Leefs!

  • 02 September 2014 - 18:36

    Ireen Pijpers:

    Succes joep in lissabon.wij zullen wel op macey letten.grt

  • 02 September 2014 - 18:49

    Bert Buskens:

    Leuk verhaal en goed dat je ook aan je studie denkt en niet alleen maar aan feesten. Dat zul je toch nog wel genoeg doen.

  • 14 September 2014 - 19:27

    Cristel Sparidaans:

    Joep, uiteraard heb ik je verslag al enige tijd geleden gelezen echter nog niet schriftelijk gereageerd. Bij deze, fijn te horen dat het goed gaat. Ga zo door en geniet van deze tijd. Wij letten in de tussentijd wel een beetje op je lieve meisje Macey.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Lissabon

Voor een semester ga ik studeren in Lissabon.

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2015

Laatste dag

30 November 2014

Bezoek

28 September 2014

Het Erasmusleven

02 September 2014

Eerste 2 weken in Lissabon
Joep

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 182150

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Lissabon

Landen bezocht: